דיקור סיני בהריון מטרתו להקל על האישה במהלך ההיריון ולאחר הלידה. יחד עם זאת, נשים רבות נרתעות מטיפולים שונים במהלך ההיריון, מתוך חשש לסכן את העובר.

דיקור סיני בניגוד למה שנהוג לחשוש או לחשוב, אינו פוגע בעובר שכן המחט עדינה מאוד, והדיקור אינו נעשה באיזורים רגישים העלולים לזרז לידה. דיקור סיני מטרתו לרפא, למצוא את שורש הבעיה ולכן לא נשקפת סכנה לעובר.

חשיבותו של דיקור סיני בהריון

דיקור סיני בהריון שם לו דגש במספר היבטים:

1. ללוות את האישה לאורך כל תקופת ההיריון והלידה, ליצור מודעות לגוף ולשינויים החלים בו.

2. ללמד את הגוף לעבוד בצורה הטובה ביותר.

3. להכין את הגוף לקראת הלידה, כדי שהלידה תעבור בקלות ככל הניתן.

4. להקל על כאבים כגון: בצקות, נפיחויות, סכרת , קוצר נשימה ועוד.

5. לחזק את הגוף דרך דיקור סיני בהריון לצד צמחי מרפא , שיפור התזונה ועוד.

במהלך ההריון האישה עוברת שינויים רבים, דיקור סיני מאפשר להגביר את הבטחון, להרפות את הגוף. ייתרון נוסף הוא במהלך הלידה, שם היולדת מאבדת הרבה דם, היא עייפה, מותשת. דיקור סיני בהריון יחזק את הגוף ויאפשר להתאושש בקלות.

דיקור סיני בהריון משפיע באופן ישיר גם על העובר- הרפואה הסינית מאמינה כי אופי ההריון והלידה משפיע על התינוק באופן ישיר, על המחלות שאיתם נולד, ההתפתחות והגדילה, האנרגיה של הצ'י.

סגולותיו של דיקור סיני בהריון

דיקור מחזק נשים בהריון, יצירת מודעות והכנה של הגוף לקראת הלידה. דיקור סיני בהריון מעודד לידה מהירה וטובה, הנקודות שבהן מחדירים את מחט מזרימות את הדם והצ'י כלפי מטה, מאפשר לידה קלה יותר. משתמשים בטכניקות שמניעות את הגוף. מיקום הדיקור אינדיבידואלי יחד עם זאת ישנם אזורים אשר החדרת המחטים מעודדת לידה קלה ומהירה: חלקם נמצאים על המעי הגס, חלקם ברגליים. בנוסף, דיקור סיני בהריון עוזר להיפוך העובר ממצג עכוז למצב ראש, ללא צורך בהתערבות רפואית.

לסיכום, דיקור סיני יעיל במהלך ההיריון הן ברמת הנפש והן ברמה הפיזית, עוזר להפגת מתחים, מעודד לידה, מקל על כאבי צירים ומקל על ההתאוששות לאחר הלידה.