מכירים את התחושה הזו שאתם עובדים שעות ארוכות במשרד בלחץ של דד ליין ואתם זקוקים לריכוז מרבי במשך שעות?

ואז פתאום הגוף מתחיל לבגוד בנו. או שזה לא פתאום אלא כאב מזדחל, הגב מתחיל לכאוב, השרירים ברגלים מתכווצים,הכתפיים והצוואר מתוחים מהישיבה הממושכת וגם הראש מתחיל לכאוב?

מכירים את התחושה של כבדות ורצון לישון אחרי ארוחת הצהריים?

זה הגוף שלנו שמתריע ומאותת לנו ורוצה שנשים אליו לב, הוא מבקש  שניקח לתשומת ליבנו את מה שהוא מנסה להראות לנו,
אז הרשו לי לתת  כמה טיפים חשובים שיעזרו לגוף שלכם לעבור את ימי העבודה הארוכים.

1.מתיחות- זה נשמע נורא פשוט ומובן מאליו אבל רוב העובדים (גם אתם? ) במשרד עובדים במשך שעות בלי לקום מהכסא ונשארים באותה תנוחה במשך שעות.

זה אחד הגורמים לבעיות בעמוד השדרה ויוצר עומס על הגב, הצוואר והשכמות.

לכן כל שעה קומו לכם מהכסא, עשו קצת תרגילי מתיחות פשוטים לרגליים, לגב ומעט סיבובי כתפיים, נסו לעשות את התרגילים במשך שבוע ותראו איך הגוף שלכם ירגיש משוחרר הרבה יותר.

נסו גם להתאים את סביבת העבודה  כמו מקלדת אורגנומית  וכסא נוח ואורתופדי.

2.נשימות- זה נשמע קצת מוזר אבל רובנו לא נושמים! כן בוודאי שאנחנו נושמים באופן בלתי רצוני,

אבל למה הכוונה ב"לנשום נכון?"

אז הינה  תרגיל שיעזור לכם להיות בריכוז ולהכניס הרבה חמצן לגוף ולשרירים.
שימו יד על אזור הטבור ויד על בית החזה, הכניסו אויר דרך הפה במשך 6 שניות , תרגישו איך הבטן מתנפחת, הוציאו את האוויר דרך הפה.
הפעולה הזו צריכה להיות מאוד עדינה ורגועה בלי מאמץ של הגוף, אפשר לתרגל את זה כמה פעמים ביום.

הנחת היד על הבטן היא כדי לוודא שאנחנו עושים את התרגיל נכון. אבל אפשר לתרגל את זה בכל מקום ,נניח, אפילו בזמן ישיבה ארוכה ואז, לא חייבים להניח יד.

3.אכילה מסודרת- מערכת העיכול שלנו היא מערכת חכמה מאוד.

אכילה בשעות קבועות "מתכנתת" את מערכת בעיכול להכין עצמה לעיכול ולספיגה טובה יותר. ומעבר לכך, רעב לשעות ארוכות  מכניס את הגוף למצב של מגננה ואי יכולת של הגוף לפרק את השומן העודף.
מומלץ לאכול ארוחת בוקר בין 7:00-9:00, צהריים ב12:00-14:00, ארוחת ביניים ב16:00, וארוחת ערב להשתדל לא אחרי 21:00 ידוע שבערב הקיבה חלשה יותר ולכן מומלץ לאכול כמות קטנה יותר.
כמובן שבין הארוחות אני ממליץ לכם להביא מהבית שקית עם שקדים, אגוזי מלך, תמר או פרי שאתם אוהבים וכך לא תתפתו "לאכול שטויות"
מומלץ לאכול אותם בין הארוחות ולא מיד אחרי הארוחת צהריים, שהקיבה גם ככה עמוסה.

4.אכלו דגנים מלאים וקטניות- דגנים מלאים וקטניות כמו, אורז מלא, גריסי פנינה, עדשים, קינואה, כוסמת, שעועית  וכו' מתפרקות בצורה איטית יותר, מה שעוזר לסוכר לא לעלות גבוה ואז לצנוח, וזו אחת הסיבות שאתם מרגישים עייפות גדולה בצהריים:  אורז לבן או תפוחי אדמה שכל כך נפוצות בחדרי אוכל וכתוספות, הן  פחמימות פשוטות שמתפרקות מהר, מה שגורם לגוף שלכם לעבוד אבל אין לו דלק שעוזר לו לתפקד בצורה מלאה.
לכם חשוב להוסיף לאוכל שלכם דגנים מלאים וקטניות שמתפקרות לאורך זמן מה שגם יפחית את התשישות ויגביר את הריכוז.

ועוד טיפ קטן:  אוכל חם ומבושל מתפרק בצורה טובה ונספג טוב יותר.

 

נסו את הטיפים הללו וספרו לי איך הרגשתם!